Nu stiu cum sa zic, dar prima Hayabusa model 2023 aparuta in Romania a ajuns in garajul nostru inca de la finalul anului 2022 (spun asta la plural pentru ca discutam despre motocicleta fratelui meu), aceasta a fost comandata imediat dupa lansare de la EST BIKE Campina (Nu facem reclama asa ca nu vom pune link si va vom lasa pe voi sa cautati si sa va informati in cazul in care doriti o achizitie) .
Acum ajunsa in garajul nostru, putem spune ca a meritat cele 3 luni de asteptare. O motocicleta care pare sa fie visul oricarui motociclist pasionat de peste 35-40 ani, spunem asta pentru ca primul model a fost lansat in anul 1999, atunci cand eu aveam 11 ani si fratele meu 17 ani. Hayabusa inca de pe atunci era capabila sa depaseasca pragul de 300 km/h, insa la putin timp de la lansare s-a decis ca aceasta sa fie limitata la 300 km/h. Nu o sa intram foarte mult in specificatiile tehnice pentru ca nu-si mai are rostul, insa in continuare vom discuta despre pretul destul de piperat pentru vremurile in care traim, insa un pret ok daca este sa comparam cu alte modele de top de la BMW sau Kawasaki.
Pretul final a fost de 17.000 euro + taxa de 1%, asta insemnand 17.170 EURO pret final cu livrare acasa.
Mai jos va las prima fotografie pe care am facut-o dupa deschiderea cutiei, aaa..poate am omis sa va spun, motocicleta a fost livrata in cutie, lucru ce ne-a bucurat foarte mult ca nimeni nu a apucat sa o porneasca, sa o tureze, sa se urce pe ea.

Specificatii Hayabusa 2023 de pe site-ul oficial:
- Motor:1340cc, 4 timpi, răcit cu lichid, 4 cilindri, DOHC
- Alezajul x cursa:81,0 mm x 65,0 mm (3,19 inchi x 2,56 inchi)
- Rata compresiei:12.5:1
- Sistem de alimentare:Injecție de combustibil cu corpuri de accelerație Ride-by-Wire
- Incepator:Electric
- Lubrifiere:Bazin umed
- Ambreiaj:Umed, tip multiplaca, echipat cu SCAS
- Transmitere:Plasă constantă cu 6 trepte
- Unitatea finală:Lanț de transmisie, RK GB50GSVZ5, 114L
- Suspensie fata:Telescopic inversat, arc elicoidal, amortizat cu ulei
- Suspensie Spate:Tip legătură, șoc simplu, arc elicoidal, amortizat cu ulei
- Frane fata:Brembo Stylema, 4 pistoane, dublu disc, echipat cu ABS
- Frane Spate:Nissin, 1 piston, un singur disc, echipat cu ABS
- Cauciucuri Fata:120/70ZR17M/C (58W), fără cameră
- Cauciucuri Spate:190/50ZR17M/C (73W), fără cameră
- Capacitatea rezervorului de combustibil:20,0 L (5,3 US gal.)
- Culoare:Negru mat metalic nr. 2 și negru strălucitor de sticlă, albastru vigur perlat și alb strălucitor perlat sau gri tuner metalic și roșu îndrăzneț caramel
- Aprindere:Aprindere electronica (tranzistorizata)
- Bujie:NGK CR9EIA-9 (sau DENSO IU27D)
- Far:LED multiplan și proiector
- Lumina din spate:LED
- Lungime totală:2180 mm (85,8 inchi)
- Lățimea totală:735 mm (28,9 inchi)
- Inălțime totală:1165 mm (45,9 inchi)
- Ampatament:1480 mm (58,3 inchi)
- Curatenie totala:125 mm (4,9 inchi)
- Înălțimea scaunului:800 mm (31,5 inchi)
- Greutate redusă:264 kg (582 lb.)
- garanție:garanție limitată de 12 luni
- Extensie:Perioade mai lungi de acoperire cu alte beneficii sunt disponibile prin Suzuki Extended Protection (SEP)
Ce ne-a placut la Hayabusa 2023?
TOT, absolut tot, este un monstru confortabil foarte puternic, chiar daca nu este o motocicleta super-sport, este capabila sa atinga 200 de km/h in aproximativ 7,5 secunde, iar 100 km/h in 3,1 secunde…pare incredibil pentru o motocicleta care are o greutate de peste 260 kg.
Coloristica nici nu mai conteaza, noua ne-a placut sa fie neagra si fata de modelul 2022 ne bucuram ca am scapat de versiunea aceea cu portocaliu care parea o motocicleta batraneasca, sau cel putin asa o vedeam noi. Modelul 2023 vine cu negru lucios + negru mat + nichel, o combinatie perfecta insa foarte pretentioasa pentru ca pe acel luciu se vede orice urma de praf, iar atunci cand o stergi raman acele urme specifice de care nu ai cum sa scapi.
In opinia noastra putem sa spunem ca Hayabusa este exact ca Rolls, mare, puternica, fioroasa si fiabila. Stim cu totii ca Hayabusa este una din cele mai fiabile motociclete din lume si cei care detin acest model nu se plang pe forumuri sau grupuri de facebook ca s-au stricat si ca au probleme cu diverse componente ale motocicletei.
Tobele din punctul nostru de vedere sunt emblematice si se potrivesc la perfectie cu dimensiunile motocicletei.
Ce nu ne-a placut?
Aici chiar nu avem ce sa completam in momentul de fata. Fiind o perioada a iernii in care nu poti iesi cu ea la plimbare, ramane sa completam de indata ce vom face si un test drive. Asteptam ca vremea sa se incalzeasca, sa ii facem rodajul si dupa sa ii testam capacitatile.
Galerie foto:











